Dag 20 en de rest in Hongkong

5 juni 2017 - Hong Kong Island, China

Dat kan wel kloppen dat ik de komende dagen niet al te veel trek heb in Chinees. We aten het bijna twee maal daags als lunch en als diner. Maar dat terzijde. Gisteren kwamen wij aan met de ferry uit Kantong dat ons in twee uur overzette naar Hongkong een mooie cruise langs de diverse eilanden en de talrijke schepen, voor vracht en ook zandschepen er wordt hier voortdurend gebaggerd. China uit en Hongkong in is dus tweemaal check papieren alsof je onderweg op zee iets kan doen. Aankomend in ons hotel de normale dagelijkse zaken en daarna naar de bar waar op dat moment, een happy hour is. Daarna op naar het restaurant om a la carte Chinees te eten een zes gangen diner. Mocht wat kosten maar dan heb je ook wat. Voor de rest niets meer gedaan slapen. Vanmorgen opgestaan rond negen uur trap ik een kakkerlak plat, dat verwacht je niet. Dat wordt thuis een voor een uitpakken buiten. Rond twaalfuur gaan we nog een rondje doen over het eiland en gaan dan vanavond rond 01.00 HK tijd in Nl is dat 20.00 uur vliegen.  We landen om 06.00 nl tijd in Amsterdam dus zijn wij thuis rond 12.00 uur.

Zo, het zit er op,  toch heerlijk om weer huiswaarts te kunnen we hebben nu Chineesjes genoeg gezien. Toch een bijzondere ervaring meegekregen van dit land.Heel anders dan we ons vooraf hadden voorgesteld. Het is een modern land dat zich suppersnel ontwikkeld en waar van het oude China ( buiten de historische plaatsen) niets meer is terug te zien. Vollop bouw van wegen,    huizen,  spoor en luchthavens. De omvang van dit alles kunnen we ons in Nederland niet voorstellen.Een tunneltje in de stad waar per dag  150.000 auto,s door rijden,  ( er liggen er dus 3 naast Elkaar).  hebben wij een 4 baans weg,  hier 2 x 7 baans.. Leggen ze een 8 baans weg rond het,,  dorp,, doen ze dat over het water van de rivier, in de stad is geen plaats meer, een treinstation met 25 sporen en perrons.

Dus indrukken genoeg opgedaan. Ik hoop dat de volgers er ook wat van hebben meegekregen en zich een beeld kunnen vormen van dit Land.

Ik wil de volgers hartelijk danken voor de vele leuke reacties....

Groeten van Joop&JP nu echt tot morgen.

1. Mandy:
    5 juni 2017
    We hebben zeker genoten van jullie verhalen. Veel info gekregen waar we her niks van wisten. Mooie foto's ook. Ik zou zeggen veilige reis terug en weer wachten op jullie real life verhalen.
  2. Leen:
    5 juni 2017
    Ook ik heb genoten van jullie verhalen. Goede terugreis!
  3. Sandra en Petra:
    5 juni 2017
    Hele goede reis terug!!! Tot gauw.

Groetjes Petra en Sandra
  4. Rosita:
    5 juni 2017
    Heel erg genoten van jullie verhalen, hoor graag het vervolg want er is vast nog veel te vertellen.
    Goede reis
  5. Wim en Corry:
    5 juni 2017
    Genoten van jullie verhalen en hopen jullie veilig en wel terug te zien in 't Sas, waar we nog met veel aandacht naar aanvulling bij jullie verhalen zullen luisteren.