Dag 16 op weg naar Guilin

1 juni 2017 - Guilin, China

Vooraleer wij naar Guilin afreizen eerst in de morgen een bezoek aan de tuinen van Yu gebracht. Wat, wie enz is dit? Deze tuinen zijn een mooi voorbeeld van de klassieke chinese tuinen. Ze zijn aangelgd in de periode van 1559 in de Ming periode en wel van de keizer Jlajing. Het was een private tuin. Mooi doorkijkjes zorgen voor een verdubbelings effect. Een draak houdt het gehele park in bedwang. Op een bepaald moment zegt JP dat is iets voor mij thuis. Dit verbaast mij al lang niet meer daar hij dit soort opmerkingen wel vaker heeft tijdens een reisje. Ik Den k dat hij het uitvoert als hij de jackpot heeft gewonnen, dus voorlopig hoeven wij ons nog geen zorgen te maken. Na afloop nog een lunch genoten in Shanghai en daarna op naar het vliegveld voor een vlucht van 1300 km naar Guilin. Wij worden met de bus over het vliegveld gereden om na het instappen te vernemen dat de vlucht met 1 uur is vertraagd. Aangekomen hier rond 19.30 na nog een ritje met de bus van uur even vlug een biertje gehaald een douche en een verhaaltje geklopt is het weer tijd voor rust.

Groetjes van Joop&JP tot motgen maar weer.