Het is weer zover

12 augustus 2010 - Sas Van Gent, Nederland

De titel omschrijft weer waar wij mee bezig zijn. Voorbereiding in wat we weer mee moeten nemen of niet. Alles ligt op bed uitgespreid om later weer te worden opgeborgen in de kast. En dan eindelijk ligt er nog een kleine hoeveelheid wat verdwijnt in de rugzak.

Dat alles is al meerdere keren gedaan in onze voorgaande wandelreizen o.a. naar Portugal waar we de camino richting Santiago liepen en later de reis vanuit Salamanca in Spanje weer in de zelfde richting. Ja, wij zijn reeds twee keer naar Santiago gelopen dat alles kunt u als u dat wilt teruglezen op mijn site: http://people.zeelandnet.nl/vhecke/ .

Nu hebben we besloten na een jaar rust, althans wat ons tweeën betreft. Ik de Joop persoon heb vorig jaar het Pieterpad gelopen. Een ding is zeker als je eenmaal dit soort tochten aan het lopen bent wil je vaak vaker of anders gezegd meer. Zeker als je een maat treft die aardig bij je past en waar het mee klikt om dit soort tochten te doen. Daarom hebben we geen schrik om weer aan een tocht als deze te beginnen.

We gaan nu de tocht maken, die zoals vermeld in vele sites gelopen is door Franciscus van Assisi, wij gaan zijn voetstappen betreden. Op 8 september a.s. vertrekken wij, via Eindhoven naar Pisa, om aldaar via de bus de stad Florence te bereiken. Daar zullen wij ons laten in schrijven in het Tau bureau waar men een bewijs kan verkrijgen van de te lopen tocht. Het Tau teken is eigenlijk de letter T die als symbool staat voor de te lopen tocht. Zoals de camino de gele pijl heeft, zal dit teken in Italië ons pad aangeven.

Met behulp van Google vertaling heb ik mijn eerste Italiaanse brief verstuurt naar ons eerste overnachtings adres. Ik hoop dat de vertaalmachine niet al te veel onzin heeft gemaakt van mijn verzoek. Dat zullen we wel merken de komende dagen als de e-mail terugkomt met het antwoord.

Een ding weten we nu al, deze tocht moet niet worden onderschat. Het is een lastige met vele hoogte verschillen die oplopen tot boven de 1400 meter. We gaan de Appenijnen door, de ruggegraat van Italië. We zullen zien wie er gebroken wordt die van ons of....

In de komende dagen en weken hopen wij op regelmatige tijd iets van ons te laten horen. Of dit gaat lukken weten wij nu nog niet  er wordt alles aangedaan om dit te laten lukken er gaat een mini laptop mee om de verslagen te maken. Wanneer er dus WiFi is of een internetaansluiting dan kunnen jullie ons volgen over de te lopen paden. Dit is voorlopig het eerste bericht dat van thuis uit wordt gemaakt, dat is dus geen probleem.