Chiusi della Verna-Pieve Santo Stefano

14 september 2010 - Florence, Italië

Ons eindpunt lag vandaag verrasend op een boerderij.Bij het binnenlopen van Pieve Santo Stefano zagen we bergaflopend een bordje staan Special offer for peligrino's , Bed en Breackfest.Dus dachten we daar moeten we zijn. Primitief maar wel in orde. De tocht was vandaag niet echt zwaar maar wel voor gevorderde spoorzoekkers. Dwars over velden en door struikgewas. Onze medepeligrino's 2 Noren, lootsten ons vanop de berg de goede kant op. Zij zaten op een heuvel naar ons te kijken toen we door het veld naar boven kwamen.Verder geen bijzonderheden vandaag, tot nog toe, het venijn kan nog in de staart zitten, dus even afwachten wat ze ons hier straks voorschotelen.We starten hier in ieder geval met een Vino Rosso van eigen maak?? met op de achtergrond een naderend onweer.
Gr.JP
Het klopt dat er niet veel te vertellen valt. Waarom het is een doorsnee dag lopen, op en af en verder gewoon genieten wat zo'n tocht je brengt. We liepen door gehuchten die volledig uitgestorven waren, letterlijk, de huizen waren vervallen tot ruïnes. Maar soms kom je langs een parel van een gehuchtje waar mensen enthousiast bezig zijn alles te renoveren. En dan pas zie je hoe mooi Itlië op sommige plaatsen in het binnenland is. Dat is ons voorrecht om dat alles te mogen zien. Op tijd komen we langs barretjes waar we de inwendige mens kunnen laven om zo steeds maar weer verder te trekken. Genieten en nogmaals genieten en daar is geen woord van gelogen. Het onweer op dit moment begint boven de bergen steeds maar meer en meer toe te nemen. Misschien blijft het hangen maar anders hebben we een probleem met ons wasgoed. Dat gaat voor geen meter drogen. Maar dat zien we morgen dan wel weer.
Gr,Joop

1. JP:
    14 september 2010
    Hallo berggangers,
    Hopelijk zijn de weergoden jullie goed gezind.
    Op de weerzender staat een zonnetje, temperatuur 26 gr.
    Vooruitzicht is dus goed.
    Op dit moment staat TWENTE met 2-1 voor tegen Inter.
    Stappen jullie maar lekker door.

Groetjes uit SAS
  2. Sacha:
    15 september 2010
    Leuk om te zien dat jullie ook thuis veel volgers hebben, dat moet voor jullie een goed gevoel zijn.
    Ga vooral zo door (je hebt natuurlijk ook geen keus!) en plezier ons met nog meer verhalen van jullie reis.
    Trouwens prachtige foto's!
    kussen van ons.
  3. suzan:
    Hallo J.P en Joop
    Hallo Wandelaars
    Jullie zien veel op jullie reis
    leuk
    gr suzan r
  4. Christa en co:
    Hoi avonturiers,

Ik hoop voor jullie dat het droog blijft.
    Dat kan heel erg lelijk doen in de bergen als het regent.
    De paden ( of wat er voor door moet gaan) veranderen dan snel in watervalletjes.
    Maar het zal wel droog blijven, ik voel dat! ;)
    Het is daar wel erg mooi hè.
    Geniet er maar van;

Toedeloetjes