Pieve Santo Stefano-Sansepolcro

17 september 2010 - Florence, Italië

Overnachting in een B&B, maar dan bij de boer. Heel apart maar hoe dan ook geslaagd. We kwamen aangewandeld en zagen de uitnodiging om hier te overnachten langs de kant van de weg. Na enig overleg besloten wij om toch gebruik te maken van deze aanbieding.Aangekomen nog niets aan de hand. Wasje snel gedaan. Biertje gevraagd en later een vino rosso van eigen makelij aangevuld met onze eigen kaas die we onderweg hadden gekocht smaakte alles voortreffelijk. Toen brak de hel los: onweer, regen en bliksem volgens de boer voor de komende twee dagen. Hij had zich vergist dat merkten we de volgende dag. Maar terug naar de avond. Wij vroegen onder het genot van ons wijntje of we ook de avonmaaltijd mee konden genieten daar wij geen zin hadden om een kilometer richting de stad te gaan om daar te gaan eten. Geen probleem rond zeven uur werd ons een maaltijd gepresenteerd die bestond uit: soep a la ministrone maar dan zwaar gepeperd, dat maakte ons dorstig. Daarna witte bonen in tomatensaus en aubergines gezouten en gemarineerd koud geserveeerd. Maar dan kwam de bom een kotelet die menig restaurant graag zou willen voeren maar dan moest de prijs wel flink omhoog. alles van eigen makelij. En dan moeten jullie weten dat ik in het geheel niet van witte bonen hou. Heerlijk geslapen rond 20.30 lagen we erin. De volgende dag stond er een tocht van 24 km te wachten. Weer eens anders dan anders geen dorp dat we tegen kwamen enkel verdwaalde huizen. Toch moesten we zorgen dat we voldoende water bij ons hadden. Dus daarom geprezen die mensen die een fontein aanbieden bij hun huis waar wij dorstige perigrino ons aan konden laven. Het was nodig de teperatuur liep op tot pakweg 27 graden. Onderweg pikten we de twee noren weer op waarmee wij de verdere dag verder mee zijn opgetrokken. OP het eind nog een fijn biertje mee gedronken waarmee automatisch voor JP de benen vollopen. We zitten hier in Sansepolcro weer in een hotel dat op dit moment completo is. Vanavond zijn we uit eten gegaan. We moeten nog steeds wennen aan de Italiaanse eetwijze. Ik doe jullie allemaal de groeten soms lukt het ons om de artikelen te plaatsen maar soms ook niet vandaag hebben we er twee geplaatst van de afgelopen dagen dus treur niet er volgen er nog een paar. Gelet op de reactie kunnen jullie het allemaal waarderen, dank daar voor.
Joop

Hier in de auberge waar we deze avond slapen hebben ze het ontbijt een uur vervroegd'van 8 naar 7 uur ivm de vele pelgrims die er overnachten. Ik heb buiten onszelf en de Nooren nog enkele mannen op de fiets gezien.Verder mis ik vandaag de Duitsers'die zijn verdwenen.Vandaag was een lange maar rustige route, deed een beetje ednken aan de Meseta in Spanje, lekker lange stukken met de zon op je bolletje.Dat kan je trouwens nu best goed zien', de zon heeft z'n werk gedaan morgen maar smeren !Verder heb ik niet veel te melden, aan het Italiaans eten moet ik nog steeds wennen', eerst pasta en dan een stuk vlees dat blijft een rare combinatie.Vanavond hadden we pasta met mosselen als eertste gang, daarna een biefstec van 400 gr. met frieten !! ga daar maar aan staan ! kun je lekker op slapen.
Alzo vanuit een zonnig Toscane de groeten van J.p

1. Wim en Corry:
    18 september 2010
    We dachten al zouden ze verdwaald zijn of zo. Enkele dagen geen nieuws, maar gelukkig toch weer een teken van leven. Witte bonen niet lusten, het zal je leren om op jouw leeftijd toch nog te eten. Een volgende tocht zou dus ook naar Engeland kunnen gaan. Een geluk dat die boer jullie liet gaan en dat je niet eerst moest helpen om de dieren te verzorgen. Die Duitsers kom je nog wel tegen, daar ben je niet zo maar vanaf.