Sansepolcro-Montecasale-Lama--20Km.

17 september 2010 - Florence, Italië

De dag begon zoals de meeste voorgaande dagen. Op het gemak het dorp uit en dan gelijk hup naar boven.Als je sávonds afdaald naar een dorp wat meestal in een dal ligt , moet je s'morgens terug naar boven en dan het liefst gelijk de berg over. De tocht voerde ons direct naar het kleine klooster Montecascale, een Kapucijnen bejaardenhuis voor 3 vrouwkes zuster en 3 paters.Een zeer fraai gerestaureerd complex uiteraard boven op de berg. Hier hebben we enkele kaarsen laten branden voor allen die er om hadden gevraagd.Van daaruit richting de grens van Toscane en Umbrié. Daar ging het nog even mis, de beschrijving in het boekje was wat onduidelijk dus besloten we links te gaan, ca. 2 Km. de berg op over een rotspad, we waren even bergbeklimmers. Na ca. een half uur hadden we in de gaten dat dit niet goed kon zijn, in de beschrijving stond dat we een oude boerderij zouden tegenkomen, nou die zul je hier hoog in de bergen op de rotsen niet vinden. Dus terug en de goede weg gezocht. Later bleek dat de Nooren hetzelfde probleem hadden gehad, echter zij waren ruim een uur doorgelopen.Verder was het vandaag dierendag, we ontmoeten oa: reeen, slangen, salamanders en een hele batterij zoemende dingen die je constant probeerden lek te prikken. Dit alles werdt echter ruim vergoed , bij aankomst in het dorp kozen we er voor te overnachten in een Agriturismo , een soort boederijverblijf, waar ze je zult het niet geloven een prachtig zwembad hadden. We moesten een half uur wachten op de sleutel dus... wat kan je anders bij een tempratuur van 30 gr. ....juist lekker zewemmen.De patron van het complex bood on tersond een glas wijn aan van eigen makelij, plus een les om sávonds op te drinken. Nou na het eerste glaaje zat het al in onze bol..wat wil je na een dag stappen in deze hitte, dus de rest hebben we verdeeld onder de armen..

Groet Jean-Pierre

1. Wim en Corry:
    18 september 2010
    Allez dan hebben de nonnekens en de paterkens gezelschap aan elkaar. Als ik het goed lees hebben jullie letterlijk ieder dag minstens 1 Up en 1 Down, nog afgezien van de verdere tocht. De Noren en de Nederlanders raken de weg kwijt misschien hebben jullie de Duitsers toch nodig om te helpen spoorzoeken. Een glas op een lege maag kan inderdaad wel een licht hoofd veroorzaken.