Dag 10: Bocca Serriola - Piettralunga

17 september 2010 - Florence, Italië

Vandaag een route gelopen die ons allemaal gemakkelijk af is gegaan. Via de bekende Italiaanse witte wegen, bestaande uit alleen grit en aangestampte aarde. Zo ging het de gehele dag lichtjens op en neer. Niet al te zwaar dus. Via verlaten boerderijen en andere ruïnes liepen we door een prachtig landschap die alleen te voet is te verkennen.Of je moet geen schrik hebben om dit met de wagen te doen. Deze witte wegen zijn officieel opgenomen in het wegen verkeersplan. Toen we dan ook een tweetal uren aan het wandelen waren begonnen we toch trek te krijgen in café Americane, zoals hier in Italië is te verkrijgen. Dit is een sterke koffie aangelengd met heet water. Maar nee dus de gehele wandeling weer geen café tegengekomen. Verder dus brood en water, klinkt vervelend maar dat is het allesbehalve.Verder doorklimmend komen we steeds dichter bij het eindpunt. We zien de oude stad Pietralunga liggen met een markant punt een oude toren. Later blijkt dat deze toren en haar oude stadje al vernoemd is in de 6e eeuw, met recht een oude stad. Ook vanavond gaan we met de Noren eten wat we ook gisteren hebben gedaan. Toen was het alleen brood, koffie, wijn, birra, tomaten en verschillende vleessoorten. OOk dat smaakte maar eerlijk gezegd vinden wij toch dat een warme maaltijd de dag moet afsluiten. Vandaag zal het dus anders zijn er zijn hier alechts een tweetal restaurants, nu maar hopen dat we de beste keuze maken. Kunnen we morgen over doorkletsen.
Tot morgen Joop.

Op deze witte wegen waar Joop het over had kun je eigenlijk niet met een normale auto overrijden, hier zie je ze met een 4x4 Panda over deze wegen crossen .Dit is hier een zeer populair vervoermiddel van de meestal oudere bevolking.De jongeren zie je in de ook bij ons meer populaire grote 4x4 drivers rondrijden.De plaats waar we overnachten heeft iets weg van Tours, een stad op een heuvel enkel te bereiken via een lange stenen trap. Deze plaats is veel kleiner maar heeft dezelfde kenmerken, ik moest er gelijk aan denken , me herrinerend dat ik met Gerard de trappen op klom...., na het lopen minder lastig dan na het fietsen gelukkig.We gaan nu trachten enkele dagen op het web te plaatsen, het is ons voorgaande dagen niet gelukt,
Groet ook van JP en geniet van de mooie plaatjes.