Dag 12 Casamorcia- Gubbio-Agiturismo

19 september 2010 - Florence, Italië

Vandaag zijn we om 08:00 uur vanuit onze auberge vertrokken.Afgelopen nacht was het een ongelooflijk onweer met hevige stortbuien. Ik ben er voor uit bed gekomen omdat het zoveel lawaai maakte dat ik er wakker van geworden ben.Ik dacht als dat morgen zo is dan ziet het er goed uit, dan kunnen we hier wel een paar lieslaarsjes kopen, Gelukkig het is droog bij vertrek. Er staan 2 korte trips op het programma,naar de prachtige oude , zeg maar zeer oude stad Gubbio, ca: 12e eeuw.We hebben een 4 tal uren in deze mooie stad doorgebracht en er tevens een menu van de dag gebruikt, het regende dus het was een goed alternatief hier te eten.Na het eten zijn we verder getrokken naar ons overnachtingsadres 17 Km.verder. Dan begint een nieuwe story die Joop wel zal vertellen.  Terwijl hij onderweg was heb ik lekker in de zon gelegen, het was 27 graden geworden dus geen straf te moeten wachten, Na deze nog een twee á drie tal dagen te lopen door dit mooie berglandschap.Vanaf een tafeltje op een berg met een vino Rosso wens ik jullie een goede nacht.  J.p
Toen het dus zo regende en onweerde moest JP mij ook even wakker maken om te komen kijken. De schrik sloeg je om het hart, maar dat vertelde JP al reeds. Nou de story van het einde. we kwamen aan in de agriturismo en het hek was open maar niemand aanwezig. Toen begon de pret. Het eerste half uur zagen we geen mens. Daarna besloten we maar een wagen aan te houden om te vragen of er nog mensen zouden komen want telefonisch waren ze niet te bereiken. De eerste wagen die we aanhielden bracht ons na enig moment naar zijn vriend die 150 mtr verder woonde. Toen begon alles te lopen op zijn Italiaans. Maar ik kan je wel vertellen daar kunnen wij nog heel wat van leren. De persoon bracht mij naar 5 verschillende adressen om te slapen rond de berg waar wij op dat moment waren. Alles geschiedde in half Italiaans en Engels, maar het liep. Na veel heen en weer rijden kwamen we eindelijk aan in een agriturismo Ponte di Riocchio waar we eindelijk rond zeven uur onze rust vonden. Het avontuur had geduurd van 16.30 tot de genoemde tijd. De persoon bracht ons naar dit pension en komt ons morgen weer ophalen omdat het ondoenlijk is om tweemaal de zelfde pad af te leggen. We zijn weer gered door fantaschtische mensen. waren er maar meer van.

1. JP:
    19 september 2010
    Hallo mannen,

Na al dat heen en weer gevlieg van Joop is het toch nog
    gelukt een slaapplekje te vinden, terwijl J.P. lekker lag te
    zonnebaden.
    Geniet van jullie laatste dagen.
    Joop heeft wel een extra wijntje verdiend.
    Groetjes uit Sas
  2. Linda:
    20 september 2010
    niet alle berichtjes kan ik openen, sommigen worden geweigerd! wat voor woorden gebruiken jullie daar in het zonnige, op gisteren na, italië? geniet van de laatste dagen en ik kijk uit naar de foto's op een groter scherm. groetjes, linda.
  3. Rick:
    20 september 2010
    Jullie zijn vast al een paar keer langs mijn muurschildering gelopen?
    Nog even doorbijten en dan ..........nog niet aan denken
  4. Wim en Corry:
    20 september 2010
    Erg leuk lijkt me dat, je ligt lekker slapen en wordt niet wakker van het onweer. Heb je een maat die je midden in de nacht even wakker maakt om van een hevig onweer te genieten. Ben je zo doof aan het worden of was je zo moe dat je het onweer niet hoorde.
    Goed dat Joop zijn Italiaans zo goed is, anders bleven jullie zonder slaapplaats.
    Groetjes.
  5. Christa en co:
    Yo stappers,

Lekker hè zo'n onweer!
    Tussen de bergen knalt alles nog luider.
    Geniet van jullie laatste wandelkilometers en laat ons nog even meegenieten van jullie verhaal en prachtige foto's.

Groetjes vanuit België.
  6. Remi:
    21 september 2010
    Hallo stappers
    na alles gelezen en foto,s bekeken te hebben
    zijn jullie dubbel en dwars bereid om bornem te lopen
    want daar is bornem niet bij te vergelijken
    nog veel wandelplezier
    gr. vanuit sas