Dag 13 Agriturismo-Valfabbrica 25 Km.

22 september 2010 - Florence, Italië

Vandaag al vroeg uit de veren . joop's vriend zou ons tussen 8:00  en 8:30 uur komen oppikken om ons mee te nemen naar zijn huis voor de koffie. Eerst maar ontbijten, dat stelt hier meestal niet veel voor .Vandaag hadden we geluk. Koeken , brood en thee, plus wat Limburgse vlaai om het geheel af te ronden.Dan op pad met een grote 4x4 wagen door de bergen . Wat een prachtige plaats waar hij woonde . Boven op een berg met 360 gr. zicht rondom over de prachtige valleien en dalen. Ik keek naar beneden en zag verschillende herten lopen. De koffie was Italiaans , twee koffielepeltjes koffie in een kopje  en beresterk gezet. Ik deed er een schepje suiker in maar dat kreeg ik in dat kleine kopje niet opgelost.Om 9 uur waren we al op pad . Een prachtige trip vandaag over mooie landwegen en door de bossen met wederom een paar flinke klimmers er tussen. In de middag kwamen we aan een nieuw aangelegd stuwmeer, maar dat stond nog leeg en zover ik het kon bekijken zal het ook wel nooit water zien ! Hier hebben we een stuk door het veld gelopen om een vervelend stuk asfalt af te snijden.Onderweg zijn we een prachtig oud kasteel tegen gekomen. Men heeft er reeds een vermogen aan uitgegeven om de zaak te restaureren , voor een hotel denk ik,maar nu ligt de zaak al langere tijd stil en staat weer te verpouperen. Dus als er nog iemand is die een kateeltje wilt laat maar horen is 80% Ok...Om 16:00 uur zijn we aangekomen in het plaatsje Valfabbrica om onze intrek te nemen in een Ostello. Wij dachten een soort Hotel, maar het blijkt een Refugio te zijn net als in Spanje. Alleen hier hebben ze er een soort restaurantje bij. Afwachten wat het wordt. Verder heb ik niet veel te melden, o, ja nog even wat prijzen van zaken in Noorwegen moest je daar toevallig heen gaan. : Pakje tabak € 25,- Pilsje € 7'-  Vloeitjes om sigaret te draaien € 1,75 per boekje Pakje sigaretten € 10 .- Flesje wijn ( goedkoopste € 18,-. dit ter info. Eeen auto kost er 2 x zoveel als bij ons !  Verder heb ik niet veel te melden, het is vandaag lekker weer, morgen nog een trip van Ca. 15 Km. tot Assisie. groet en fijne avond. J.P. en Joop