Dag 14: Shanghai

30 mei 2017 - Shanghai, China

Shanghai, havenstad vol met westerse architectuur, althans op en rond de kade. Vandaag zijn wij voor vertrek naar Shangai nog even naar een zijdefabriek geweest. Niets voor mij maar wel mooi om te zien hoe dat alles word gemaakt. J.P heeft er een mooi filmpje van gemaakt.  Sommige vrouwen hielden het niet droog en hebben hun portemonnee dan ook leeggemaakt.  In de bus en op weg voor de lunch, Chinees natuurlijk. Nog even wat rondgelopen en een afzakkertje gehaald terug naar de bus en ons afgezet bij het hotel. Vlug een douche wat kleren wassen en dan gaan we Shanghai zien bij nacht. Dat houdt in dat wij zo rond 22.30 terug in het hotel zullen zijn en wij morgen daarover verslag doen. Nu wij overdag deze stad bekijken moet dit in de avond betoverend zijn van de vele lichten die de skyline van de stad prachtig zullen doen uitkomen. Zij hebben hier vreemde namen aan de hoogbouw gegeven zoals de onderbroek, flesopener enz. Ze zien er ook zo uit als de naam weergeeft. Dus wat mij betreft tot morgen. Het verslag bij nacht volgt nu.

Prachtig als alle lichten aangaan in de stad. Maar eerst even eten dit maal Indonesisch, pittig en met wat sambal erbij nog heet ook. Daarna was het 19.30 de lichten sprongen aan en gebouw na gebouw kwamen er kleurrijk uit te voorschijn. Op naar de toren waar wij Shanghai van bovenaf zouden bekijken. 480 mtr in 45 seconden naar boven en later ook naar beneden, dus een stijging van rond de 10 mtr per seconde, je voelde het in je oren. Voor wie het nog niet spannend genoeg was kon men zelfs buiten om de toren lopen over een glasplaat,wel gezekerd. Maar wat ik dan wel weer grappig vond, met valhelm alsof dat je val zou breken. Daarna slenterend van oever tot oever zoals Drs. P dat bezingt. Op het eind van de toer, nabij een ijzeren brug zien wij een persoon die op de brug is geklommem om daar van af te springen. Een hele heisa, politie, brandweer en nog wat personen dwongen ons dan wel van de brug af te gaan of men hield iedereen tegen. Hoe het verder is afgelopen weten wij niet daar de bus ons stond op te wachten. Terug in het hotel een biertje en dan slapen het is al weer 22.30. Groeten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade