Dag 15. Assisi-Florence

23 september 2010 - Florence, Italië

Een heel ander reisverhaal, nu eens geen wandelverhaal maar meer een reisverhaal. Tijdens onze treinreis  van Assisi hadden we een kleine 3 uren om voor ons zelf vast te stellen dat de reis geslaagd was. We hebben genoten van alle indrukken en contacten die we hebben gehad mat de vele mensen die we onderweg hebben ontmoet. Het blijft steeds weer een verrassing hoeveel mensen je soms onverwachts behulpzaam zijn. Jullie hebben kunnen lezen welke wij bedoelen. Toen wij aankwamen in Florence was het even zoeken naar een hotel, vele waren vol bezet. Uiteindelijk vonden wij er een voor 105 euro, niet zeuren maar nemen. Alles op de kamer gelegd en de stad bezocht. Langzaam doofde het licht en Florence verdween in de nacht. Wij op zoek naar een goed restaurant en voor 77 euro vorstelijk gegeten. Zo zie je Florence kan een dure stad zijn maar het is de moeite waard. Wij spreken wel eens over groot maar hier hebben ze de overtreffende trap al heel vroeg uitgevonden. Alles is zeer groot of groter waardoor er op een bepaald moment een verzadigingspunt wordt bereikt.

Wij hadden al gezien dat wij de volgende ochtend vroeg moesten opstaan om de stad in alle rust te kunnen bezien. Dus de volgende morgen al heel vroeg de stad in. En ja, zo rond de klok van 10 uur leek de stad Florence overspoeld te worden door een berg sprinkhanen, als in de 7 plagen van het oude Egypte, omkijkend bleken het mensen te zijn. Wij zitten nu in het hotel ons laatste verslag te maken en ook alle foto's die we hebben gemaakt over te zetten op mijn eigen computer. Dat alles wordt thuis nog verder verwerkt.

Ik ga dit verhaal afsluiten en dank weer ieder die de moeite hebben genomen om ons te volgen en op tijd eens wat terug te schrijven. Het blijft leuk om die te lezen, nogmaals onze dank hiervoor. Ik denk dat sommige ook weer blij zijn dat we weer naar huis komen voor hen nog een nachtje en wij zijn er weer. Weet wel wij hebben veel aan jullie gedacht en zeker over jullie gesproken.

Groetjes, Joop

Vele mooie momenten hebben we gehad en beleefd, mooie dingen gezien maar ook flink afgezien. Dat laatste wordt meestal snel vergeten. De mooiste stad voor mij was Assisi, niet te groot en een zeer fraaie oude stad met smalle straten en steeds verrassende doorkijkjes. Florence is groot en alles is groot waardoor je het mooie niet meer ziet. Er zijn echter schitterende kunstwerken te zien, maar wil je er van genieten dan moetje om 5 uur uit je bed, vanaf 10.00 uur is de stad een mierennest. Voor de dames is het een walhalla!!! Prachtige winkels met schitterende kleedjes en schoentjes.. En het mooie is er is iets te halen voot ieders beurs. schoentjes vanaf € 15, tot + € 1500,  Nu vertrekken we naar Pisa, daar gaan we nog een torentje recht zetten,en waar we morgenochtend de vlieger nemen naar Holland.

Ook namens mij dank voor de reacties en tot straks. J.P

1. suzan:
    24 september 2010
    J.P en Joop
    Een geslaagde wandeltocht en veel mooie uitzichten
    gr suzan