Dag 6, van Beijing naar Datong, reis,rustdag

21 mei 2017 - Beijing, China

Vandaag een dag van rust en zitten. Met een boemmeltrein naar Datong, hard seat, uitvoering, 350 km. Reistijd 6 uur = platte kont.Voor vertrek even naar de Carrefour geweest om wat fruit en proviand in te slaan.Dat was me een winkel... Zo groot als De  vlaanderen!  en ze verkopen er alles..van half varken tot geroosterde kipepoten....Joop heeft voor zijn zoon een autotje gekocht...laat even weten of de kleur ok. is  anders ruilen we nog even... Voor de manne, de urinoirs hier hangen onder kniehoogte, ( Chineese mannen zijn maar 160 groot) dus altijd afstand houden anders ben je vanaf je knieën tot je voeten natgespettert.. Chinezen geven niets om cultuur ( lees regering)  of het moet geld opbrengen.Alles wat oud is geeft een relatie met armmoede en dat vermijden ze.Alleen als er geld aan verdiend kan worden,  zoals de verboden stad,  de muur,het zomer paleis..de rest wordt gesloopt voor moderne appartementen, dat brengt goed geld op.De stad Beijing zal de komende jaren groeien naar en bevolking van 40 miljoen... Een doorsnede van 60 KM....das dus van Sluis tot Antwerpen en van Terneuzen tot Brugge......Alles wat je bezoekt is kassa, bij elk evenement staan poortjes en controle van tassen en passen...ook voor de Chinezen... Wat ik nog moet uitzoekken is de bevooorrading van de stad, ik heb hier nog geen enkele vrachtwagen gezien... En 40 miljoen mensen eten geven kan niet per post bevoorraad worden...

Nog even een stukje Chineese les. Zie foto, we zien een krulletje en een vierkant, vierkant kennen we al als teken van mond,  krulletje beteken in...Dus in de mond,..... Ingang. Toppie