Dag 8:Pingyao

24 mei 2017 - Pingyao, China

Vandaag een kleine wandeling in de ochtend over de muur van het vernoemde plaats, voor de Chinezen is dit iets tussen een stad en een, ja wat. Men heeft hier maar een inwoneraantal van slechts 100.000 inw. De plaats zelf heeft een hoog historische waarde. Het is de mooiste en meest authentieke ommuurde stad van het land. De omwalling beslaat een kleine 6,4 km een kwart daarvan hebben we gelopen. 72 wachtershuisjes staan er op de muur. Zij vertegenwoordigen de 72 wijzen. Alles staat hier bol van de symboliek. De muren zelf zijn 12mtr hoog. Na een bezoek aan de eerste bank van China opgericht in 1824 dus ver na de eerste bank in Europa die ergens in 1400 in de plaats Sienna in Italië plaatsvond.. Daarna naar het gouvernementsgebouw waarin rectbank, gevangenis en bestraffing plaatsvond. Nou de beelden die men presenteerden deden niet onder voor die in het Gravensteen allé en ging dit nog even door tot 1920. En dan na de lunch, Chinees, hadden wij de middag vrij om te shoppen. Als je dan met Jp op stap bent dan weet je het wel dan ben je nog nietzo maar klaar.  Na een tweetal uren had ik het wel gehad en lastte ik een break in een koud biertje ging. Er wel in bij de temperatuur van 30gr. Daarna starte het circus weer van voren af aan. Ik besloot terug te gaan naarhet hotel en ons verhaal reeds op het blog te plaatsen. Dus veel leesplezier Jp zet er later de foto's wel bij.