vertrek

9 september 2010 - Florence, Italië

Vertrek uit Sas

De wekker loopt af om 07.00 uur ik maak mij gereed en maak een klein ontbijt klaar.

Om 08.00 uur kus ik Nancy tot ziens en ga op weg om JP op te halen.

Die dag mag ik twee vrouwen kussen als afscheid, ben ik bevoorrecht.

We draaien de straat uit en gaan met slecht weer op weg naar Eindhoven.

Daar aangekomen gaan we op zoeknaar P4 lang parkeerplaats en zetten onze auto daar voor de komende 16 dagen.

OP weg naar het inchecken en dan vlug nog even een koffie en broodje zodat de maag goed is gevuld.

Of zoals JP stelt, ik kan niet zonder mijn 10.00 uur lunch.

De vliegreis levert wat vertraging op van een half uur. Maar dan is het zover 12.30 take off.

JP fluistert mij in dat hij de persoon naast hem een beetje wereldvreemd vindt, dat klopt.

Aankomst in Pisa op weg naar de bus voor Florence of zoals men dat hier zegt Firenze.

Bij aankomst aan het station een drukte zoals alleen dat kan in Italië.

Maar dan besluiten we om nog even aan te lopen bij het Istituto Geografico Militaire (IGM).

Hadden we beter niet gedaan wat, ze konden ons niet helpen. We nemen de trein naar S.Ellero

e gaan eten. Terug naar het station in S.Ellero gaven aan dat men ons jammer genoeg niet meer konden helpen.

Terug naar het station en een kaartje genomen voor S.Ellerno, onze eerste stapplaats. Het was reeds 5 uur in de namiddag.

Eerst maar eens vragen of er ergens een plekje was voor het opzetten van onze tent.

Nee, was het antwoord van de bar eigenaar. Wel besloten we hier te gaan eten. Terug naar het station.

Daar was de heer Borsellini die ons meenam om een plaats te duiden voor onze tent. Terug naar het restaurant om te gaan eten.

Dat hebben we uitgebreid gedaan, we merkten het aan de rekening.

Toen was het donker om nog naar de plaats te gaan die de heer Borsellini ons had aangewezen.

Tijdens zijn tochtje had ik al een ander plakje gezien. Achter een muur van een parkeerplaats vol in het licht.

Dat hadden we nodig het was ondertussen al half tien. Zo hebben we dus illegaal onze eerste nacht door gebracht.

Dat hebben we geweten elk half uur denderde er een trein door onze tent, zo leek het. Slapen de een wat beter dan de ander.

Maar dat weerhield ons niet om de volgende dag opgewekt te vertrekken.